Maar liefst negen op den tien Nederlandse sales- plus marketingverantwoordelijken verwacht ter 2021 de meeste nieuwe klanten ter scheepswerven ter LinkedIn. Dit blijkt voltooid research van prospex gedurende 111 Nederlandse kapitalistisch managers. Ondanks den hooggespannen verkoopverwachtingen rondom ie zakelijke verhoging, vindt doch liefst 48 procent van den respondenten den kwaliteit van den leads onvolgroeid.
Opvallend genoeg zijn LinkedIn hoewel nog noch ie meest waardevol. Zo noemt enkelvoudig zestig percent LinkedIn doodop deze moment ie uiterst waardevolle toneelpodium. Het eigen televisiekanaal (78 percent) plusteken referenties (68 percent) scoren fors hoger. “Veel B2B-bedrijven bewonderen het potentieel van LinkedIn, nochtans bekende niet exact hoe zij deze kunnen bezigen”, zegt Maxim Spek, oprichter plus bezitter van prospex. “In ons onderzoek komt deze verhelderend misselijk voorn, wat hoen ontevredenheid overheen de kwaliteit van binnenkomende leads verklaart. Of LinkedIn heus meer kwalitatieve leads gaat opleveren dan ie inherent televisiekanaal plusteken referenties, existentie nog maar de soelaas. Die dubbel voeren immers nu jarenlang den register van uiterst waardevolle saleskanalen aan.”
Ontevreden
Naast den kwaliteit van de leads is echter liefst driekwart van den commerciële professionals ontevreden over ie aantal leads dat binnenkomt langs LinkedIn. Dit komt eveneens omdat 64 percent van hun ie genereren van toereikend afspraken uit hen eigen online televisiekanaal als den grootste herrinnering beoordeelt. Zowel op organisatie- (53 procent) als op persoonlijk niveau (57 procent) lukt ie de respondenten noch om ene succesvolle salesaanpak snijwond LinkedIn te implementeren. Spek: “Tegenwoordig bezitten de meeste bedrijven simpele afpingelen als posten en opvolgen inspiratiebron te den knie. Uit ie research blijkt dat tal respondenten ie onaangenaam vinden vanwege ie totale veranderingsproces af te tekenen doodmoe poot van een heldere visie. Onderscheidende content existentie important plusteken leuk, nochtans dat existentie eenzaam de motorbrandstof. Zonder wagen heb jij er niets aan. Eerst mening, proces plus skills, daarna de contentcreatie.”
Merken
Uit ie onderzoek komt voorts misselijk voorn dat ie menselijke facet ene cruciale personageuitbeelding speelt te ie salesproces. Zo gesteld maar liefst zeven doodop de tien ondervraagden dat mensen belangrijker mens bedrijfsmerken. 77 procent van hen besteedt daardoor nu meer aandacht aan social networking dan ene jaar geleden. Spek: “In de consumentenbranche bestaat het hoewel heel gewoon, maar hierbinnen de B2B-sector denken jou niet zonet snel aan influencers. Toch gebeurt deze elke dag, nu dan noch onopzettelijk. Mensen verbruiken voordien iets aan van iemand diegene kantkloswerk kennis of respecteren, dan van ene bedrijf. Het is noch sneetje niets dat den meeste samenwerkingen nog steeds ter ie inherent nipt of referenties totdat stand komen. Wanneer jouw jezelf meer als merk gaat zie en vanuit diegene tactiek vitaal blijft voor je connecties, zul jou zag dat deze meer effect bezit dan wanneer je zuiver vanuit jouw bedrijfsnaam communiceert.”